Den ideella föreningen Furuboda startade sin verksamhet 1960 och har ca 3000 medlemmar. Vår verksamhet är inriktad på den enskilda individens utveckling och inkludering i samhället. Vi är en idéburen organisation med siktet inställt på att nå vår vision:

Ansvarstagande och självständiga människor med full delaktighet i ett öppet och tillgängligt samhälle.

Som icke vinstdrivande organisation har vi ett annat perspektiv än företag och myndigheter. Vi gör ingenting för att skapa vinst eller för att vi måste. Vi gör det för att det behövs och för att vi har engagemang, kompetens och erfarenhet att bidra med.

Att vara medlem

Genom att vara medlem ställer du dig med i arbetet för att nå Furubodas vision – tillsammans blir vi starka i idé och handling. Du är med och skapar viktiga förutsättningar för vår verksamhet och för att driva de frågor vi brinner för. Som medlem fyller du en stor funktion, ditt stöd betyder mycket.

Att vara medlem kostar 120 kr per kalenderår (det motsvarar 10 kr per månad!). Som medlem får du medlemstidningen Furuboda.Nu som ges ut fyra gånger per år samt medlemsrabatt på vissa av våra arrangemang, såsom Brasafton.

Bli medlem?

Vi är väldigt glada för att som vill vara med i Föreningen Furuboda. Är du intresserad av att komma med i föreningen – fyll i formuläret som du kommer till genom att klicka här, så kontaktar vi dig!